Про затвердження Порядку регулювання діяльності автостанцій
Мінтрансзв'язку України; Наказ, Порядок, Вимоги [...] від 27.09.2010700
Документ z1068-10, чинний, поточна редакція — Редакція від 04.10.2016, підстава - z1234-16

                                                          
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.09.2010 N 700
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 листопада 2010 р.
за N 1068/18363

Про затвердження Порядку
регулювання діяльності автостанцій
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
транспорту та зв'язку
N 867 ( z1239-10 ) від 01.12.2010
Наказами Міністерства інфраструктури
N 24 ( z0401-11 ) від 23.03.2011
N 630 ( z1552-11 ) від 20.12.2011
N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013
N 278 ( z1234-16 ) від 16.08.2016 }

Відповідно до статей 32, 36 Закону України "Про автомобільний
транспорт" ( 2344-14 ) та пунктів 112, 114, 116 Правил надання
послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.97 N 176
( 176-97-п ), Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок регулювання діяльності автостанцій, що
додається.
2. Державній адміністрації автомобільного транспорту
забезпечити:
2.1. У встановленому порядку подання цього наказу на державну
реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Доведення цього наказу до відома заінтересованих
підприємств, установ, організацій та фізичних осіб.
3. Автостанції, відкриті до набрання чинності цим наказом,
підлягають атестації в термін до 01.04.2012. { Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства
інфраструктури N 24 ( z0401-11 ) від 23.03.2011, N 630
( z1552-11 ) від 20.12.2011 }
4. Цей наказ набирає чинності з 01.01.2011.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра Баранова О.Г.
Міністр К.О.Єфименко
ПОГОДЖЕНО:
Перший заступник Керівника
Спільного представницького
органу профспілок Г.В.Осовий
Голова Федерації роботодавців
транспорту України О.Климпуш
Президент Спілки орендарів
і підприємців України В.М.Хмільовський
Голова Національного агентства
з питань підготовки
та проведення в Україні
фінальної частини чемпіонату
Європи 2012 року з футболу В.Ковалевський
В.о. Голови
Спільного представницького
органу сторони роботодавців
на національному рівні В.Биковець
В.о. президента Спілки
підприємців малих, середніх
і приватизованих підприємств України В.Биковець
Заступник Голови професійної спілки
працівників автомобільного транспорту
та шляхового господарства України М.В.Ломинога
Голова Ради Всеукраїнської
незалежної професійної спілки
працівників транспорту В.В.Гербеда
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва М.Бродський
В.о. Голови Державного комітету
України з питань технічного
регулювання та споживчої політики В.О.Хижняк
В.о. Голови Антимонопольного
Комітету України Ю.Кравченко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
27.09.2010 N 700
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 листопада 2010 р.
N 1068/18363

ПОРЯДОК
регулювання діяльності автостанцій
{ У тексті Порядку та додатках до нього слова
"Державтотрансадміністрація", "Державна адміністрація
автомобільного транспорту" в усіх відмінках замінено
відповідно словами "Укртрансінспекція України",
"Державна інспекція України з безпеки на наземному
транспорті" у відповідних відмінках згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 630 ( z1552-11 ) від
20.12.2011 - зміни набирають чинності після завершення
виконання заходів, що забезпечать можливість здійснення
Державною інспекцією України з безпеки на наземному
транспорті своїх повноважень}
{ У тексті Порядку слова "Мінтрансзв'язку", "Укртрансінспекція
України" в усіх відмінках замінено відповідно словами
"Мінінфраструктури України", "Укртрансінспекція" у
відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
{ У тексті Порядку та додатках 2 - 4 до нього слова "Державна
інспекція України з безпеки на наземному транспорті" та
"Укртрансінспекція" у всіх відмінках замінено словами
"Державна служба України з безпеки на транспорті" та
"Укртрансбезпека" у відповідних відмінках згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 278 ( z1234-16 ) від
16.08.2016 }
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру атестації автостанцій,
вимоги до них, механізм визначення розміру автостанційного збору
та вартості послуг, що надаються автомобільним перевізникам
(далі - перевізники).
1.2. Відкриття автостанції як території та комплексу споруд
здійснюється у встановленому законодавством порядку.
1.3. Умовою функціонування автостанції як суб'єкта надання
автостанційних послуг є наявність свідоцтва про атестацію.
1.4. Відкриття автостанції передбачає: розроблення та затвердження власником автостанції (далі -
власник) паспорта автостанції; проведення за зверненням власника до Укртрансбезпеки
обстеження автостанції; включення автостанції до переліку атестованих автостанцій,
який ведеться Укртрансбезпекою; видачу свідоцтва про атестацію автостанції.
1.5. Паспорт автостанції повинен містити: загальну інформацію про діяльність автостанції; план автостанції зі схемою руху автобусів; режими та графіки роботи автостанції та наявних
автостанційних служб (кімнати матері і дитини, кімнати відпочинку
водіїв, камер схову ручної поклажі та багажу, квиткових кас,
медичного пункту, пунктів харчування, залу очікування тощо); схему інформування та оповіщення про стан дорожнього
покриття, ускладнення гідрометеорологічних та інших умов
дорожнього руху; копію плану евакуації пасажирів та персоналу автостанції на
випадок пожежі чи інших надзвичайних ситуацій; інформацію щодо пропускної спроможності автостанції, способів
інформування пасажирів та реалізації квитків; схеми руху автобусів, розташування платформ та будівель із
зазначенням службових та пасажирських приміщень; копії документів, що підтверджують право власності чи
користування земельними ділянками; копії документів, що підтверджують право власності або
користування приміщеннями автостанції. { Пункт 1.5 розділу I в редакції Наказу Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
1.6. У загальній інформації про діяльність автостанції
наводяться основні довідкові дані та інформація щодо власника,
автобусних маршрутів за видами сполучень, засоби зв'язку на
маршрутах, засоби інформування водіїв щодо погодних умов на
маршрутах, відомості стосовно добової спроможності автостанції за
кількістю відправлень автобусів та інша інформація.
1.7. На плані автостанції, крім споруд і об'єктів, за
наявності повинні бути зазначені: місця встановлення покажчиків напрямку в'їзду і виїзду
автобусів і напрямки виходу пасажирів у місто і входу в будівлю
автостанції; контури місць (постів), виділених для міжрейсового відстою
автобусів; спеціалізація платформ (перонів) за їх сполученням
(приміське, міжміське, міжнародне) з нумерацією місць (постів)
розташування автобусів для посадки і висадки пасажирів; контури місць і покажчики стоянок таксі та інших автомобілів; покажчики зупинок міського транспорту. Під час розроблення схеми руху автобусів повинно бути
передбачено: пункти розвороту автобусів на прилеглих вулицях для кожного
напрямку руху; встановлення автобусів правим боком до платформ (перонів)
посадки і висадки пасажирів. План кожного поверху приміщень автостанції повинен містити: усі службові, пасажирські та допоміжні приміщення, їх
призначення та нумерацію; вхідні (вихідні) двері та їх призначення; місця розташування візуальної інформації для пасажирів. { Пункт 1.7 розділу I в редакції Наказу Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
{ Пункт 1.8 розділу I виключено на підставі Наказу
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
1.8. Схема інформування та оповіщення про стан дорожнього
покриття, ускладнення гідрометеорологічних та інших умов
дорожнього руху оформлюється згідно з вимогами законодавства.
1.9. Режими та графіки роботи визначають початок та кінець
роботи автостанції та її окремих служб.
1.10. План евакуації пасажирів та персоналу автостанції на
випадок надзвичайних ситуацій повинен містити інформацію щодо: схеми руху пасажирів та персоналу автостанції; засобів та порядку оповіщення пасажирів та відповідальних
посадових осіб; шляхів та загального порядку евакуації.
1.11. Пропускна спроможність заноситься до паспорта
автостанції власником за показниками максимальної кількості
пасажирів, кількості автобусів, що можуть обслуговуватись
автостанцією, та їх габаритів.
1.12. На титульному аркуші паспорта автостанції міститься
гриф про затвердження паспорта власником.
1.13. У разі будь-яких змін у документах власника та/або
даних, наведених у паспорті автостанції, власник вносить зміни до
паспорта автостанції та у строк, який не перевищує десяти робочих
днів, подає новий паспорт зі змінами до Укртрансбезпеки. { Розділ I доповнено новим пунктом 1.13 згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
1.14. Паспорт автостанції повинен бути пронумерований і
прошнурований та скріплений паперовим ярликом з написом: "Паспорт
містить ___ сторінок, пронумерованих та прошнурованих". Ярлик
підписується власником та скріплюється печаткою (за наявності
печатки). { Розділ I доповнено новим пунктом 1.14 згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
II. Атестація автостанцій
2.1. Атестація автостанції передбачає обстеження автостанції
на відповідність вимогам до автостанцій різних класів, наведеним у
додатку 1 (далі - обстеження), та визначення їх класу, на підставі
яких власнику видається свідоцтво про атестацію за формою,
наведеною у додатку 2. Клас автостанції визначається за умови відповідності всіх
показників вимогам до автостанції даного класу.
2.2. Атестація автостанцій проводиться один раз на п'ять
років. У разі зміни показників роботи автостанції, які впливають на
визначення класу, атестація за заявою власника проводиться без
дотримання зазначеного строку. Атестація автостанцій проводиться безоплатно.
2.3. Проведення атестації автостанції передбачає: подання власником до Укртрансбезпеки заяви за формою,
наведеною в додатку 3 до цього Порядку, та паспорта автостанції; проведення обстеження та складання протоколу обстеження
автостанції за формою, наведеною в додатку 4 до цього Порядку
(далі - протокол); внесення даних до переліку атестованих автостанцій; видачу свідоцтва про атестацію автостанції. Підставою для відмови у проведенні атестації є подання пакета
документів, який не відповідає вимогам, передбаченим розділом I
цього Порядку. Паспорт автостанції та заява на обстеження подаються
власником до Укртрансбезпеки на вибір: особисто власником або уповноваженою ним на це особою; надсилаються поштою з повідомленням про вручення та з описом
вкладення. { Пункт 2.3 розділу II в редакції Наказу Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
2.4. Свідоцтво надається власнику строком на п'ять років.
2.5. Обстеження автостанції проводиться Укртрансбезпекою. До проведення обстеження можуть залучатися державні
підприємства, що належать до сфери управління Мінінфраструктури
України.
2.6. Обстеження проводиться протягом 30 днів з дня одержання
Укртрансбезпекою заяви. За результатами обстеження складається протокол, який
підписується особами, що провели обстеження, та уповноваженою
особою власника.
2.7. Укртрансбезпека протягом 10 днів з дня одержання
протоколу розглядає питання про видачу свідоцтва про атестацію
автостанції або про відмову у його видачі. Підставою для відмови у видачі свідоцтва про атестацію є
невідповідність автостанції вимогам до автостанцій, наведеним у
додатку 1. У разі відмови у видачі свідоцтва власник може повторно
звернутись до Укртрансбезпеки щодо проведення атестації за умови
усунення всіх порушень. { Абзац третій пункту 2.7 розділу II в
редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від
15.11.2013 }
2.8. За зверненням власника Укртрансбезпеки надається
копія протоколу обстеження.
2.9. Власник має право оскаржити результати атестації в
установленому законодавством порядку.
2.10. Власник повинен забезпечувати обслуговування пасажирів
та автомобільних перевізників на автостанції згідно з вимогами до
автостанції відповідного класу та з дотриманням вимог Правил
надання послуг пасажирського автомобільного транспорту,
затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого
1997 року N 176 ( 176-97-п ), протягом строку дії свідоцтва. { Пункт 2.10 розділу II в редакції Наказу Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
2.11. У разі недодержання вимог, встановлених для автостанції
відповідного класу, Укртрансбезпека за результатами додаткового
обстеження має право анулювати свідоцтво про атестацію та
виключити дану автостанцію з переліку атестованих автостанцій.
2.12. Додаткове обстеження проводиться у разі виявлення під
час здійснення державного контролю Укртрансбезпекою або у разі
надходження від органів державної влади або органів місцевого
самоврядування даних щодо недотримання вимог до автостанції
відповідного класу. { Пункт 2.12 розділу II в редакції Наказу Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
III. Визначення розміру автостанційного збору
3.1. Розмір автостанційного збору на плановий період
розраховується власником за результатами діяльності автостанції у
звітному періоді як відносна величина до вартості проїзду (у
відсотках) з урахуванням класу автостанції та погоджується з Радою
міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і
Севастопольською міськими державними адміністраціями, на території
яких розташована автостанція.
3.2. Розмір автостанційного збору встановлюється єдиний для
всіх автостанцій відповідного класу даного власника.
3.3. Розрахунок автостанційного збору передбачає виконання
таких дій: 3.3.1. Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського
обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів
України від 31.12.99 N 318 ( z0027-00 ), зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 19.01.2000 за N 27/4248, та на
підставі звіту про фінансові результати за попередній рік, форма
якого наведена в додатку до Положення (стандарту) бухгалтерського
обліку 3 "Звіт про фінансові результати" ( z0397-99 ),
затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99
N 87 ( z0391-99 ), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
21.06.99 за N 397/3690, визначаються витрати, пов'язані з наданням
обов'язкових послуг автостанціями власника (крім послуг кімнати
матері і дитини) постатейно, на: заробітну плату; нарахування на заробітну плату; матеріальні витрати; утримання, поточний ремонт та реконструкцію автостанцій; амортизацію основних засобів та малоцінних необоротних
матеріальних активів; орендну плату; комунальні послуги; послуги стороннім організаціям (витрати з програмного
забезпечення, позавідомчої охорони, послуг зв'язку, послуг банків,
обслуговування касових апаратів); податки, збори, інші обов'язкові платежі; адміністративні послуги; інші (з розшифровкою). До складу інших витрат не можуть бути включені: суми безнадійної дебіторської заборгованості та відрахувань
до резерву сумнівних боргів; суми неустойки (штраф, пеня); суми нестачі та втрати від псування цінностей; витрати, пов'язані з купівлею (продажем) іноземної валюти, та
втрати від операційної курсової різниці; суми спонсорської та благодійної допомоги; витрати на добровільне страхування майна та працівників; витрати від списання не повністю амортизованих основних
засобів; оплата консалтингових та аудиторських послуг; собівартість реалізованих виробничих запасів; витрати з утримання об'єктів соціальної інфраструктури; суми, що відраховуються профспілковим організаціям для
проведення культурно-масової та фізкультурної роботи. 3.3.2. Обґрунтовуються витрати на плановий рік за кожною
статтею, визначеною у підпункті 3.3.1 пункту 3.3 цього розділу, з
врахуванням прогнозного індексу цін виробників промислової
продукції, обсягу робіт та інших параметрів (В ).
n 3.3.3. Визначаються за попередній рік доходи за такими
джерелами: автостанційний збір (Д );
А
послуги перевізникам (Д );
П
інші доходи (попередній продаж квитків, камери схову, оренда
приміщень тощо). 3.3.4. Із загальної суми доходів автостанцій за попередній
рік (Д ) визначається питома вага доходів, що припадає на
З автостанційний збір (П ):
1
Д
А
П = ----· 100 (у відсотках). (1) 1 Д
З
3.3.5. На підставі обґрунтованих витрат на плановий рік (В )
П
з урахуванням фактичних витрат за звітний період, прогнозованих
цін на промислову продукцію і послуги у плановому періоді
розраховуються доходи автостанцій на плановий рік з урахуванням
податку на додану вартість та обґрунтованого рівня рентабельності
(Д ).
З.П.
3.3.6. Розраховується на плановий рік загальний розмір
доходів від автостанційного збору (Д ):
А.П.
Д = Д · П . (2)
А.П. З.П. 1
3.3.7. На підставі аналізу кількості пасажирів, відправлених
з території автостанцій за звітний період, обґрунтовується
очікувана кількість пасажирів у плановому періоді (N ),
n враховуючи пасажирів, які придбавають квитки у касах автостанцій
та за їх межами, за умови включення до вартості квитка
автостанційного збору. 3.3.8. На підставі аналізу вартості за тарифом реалізованих
квитків за звітний період обґрунтовується очікувана сумарна
вартість реалізованих квитків за тарифом у плановому періоді (T ):
n
T = N' · Д , (3)
n n pm
де Д - середня вартість квитка за тарифом.
pm
{ Підпункт 3.3.8 пункту 3.3 розділу III в редакції Наказу
Міністерства транспорту та зв'язку N 867 ( z1239-10 ) від
01.12.2010 }
3.3.9. Визначається базовий розмір автостанційного збору
(А %) у відсотках в цілому для автостанцій даного власника:
n
/ Д
| А.П. | B = ------ | T | n | < А % = 15, якщо B >= 0,15; (4)
| n | | А % = B · 100, якщо B < 0,15. | n \
3.3.10. Визначається розмір автостанційного збору за класами
автостанцій для даного власника (А ):
n(I,II,III,IV,V V)
А = А % · К , (5)
n(I,II,III,IV,V V) n (I,II,III,IV,V V)
де К - коефіцієнт залежності вартості послуг
(I,II,III,IV,V V) для пасажирів на автостанціях різних класів, наведений у додатку
5, який враховує відносну кількість та якість послуг, що надаються
пасажиру на автостанціях відповідного класу.
3.4. У регіонах, у яких планується проведення Євро-2012, для
новостворених та реконструйованих автостанцій коефіцієнт
К коригується шляхом множення на коефіцієнт К ,
(I,II,III,IV,V V) 1
який дорівнює 1,25 та застосовується на період окупності об'єкта.
3.5. Розрахований розмір автостанційного збору підлягає
округленню до одного знака після коми (наприклад, до 0,05%
відкидається, а 0,05% та більше округлюється до 0,1%).
3.6. Розмір автостанційного збору переглядається відповідно
до цього Порядку один раз на рік або частіше за ініціативою
власника та за погодженням з Радою міністрів Автономної Республіки
Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими державними
адміністраціями, на території яких розташована автостанція, за
умови зміни сумарної собівартості обов'язкових послуг більше ніж
на 10%.
3.7. Розмір автостанційного збору для пасажирів, що
придбавають квиток у касі, розташованій поза межами автостанції,
встановлюється за розрахованим нормативом для автостанції, з якої
здійснюється посадка пасажира.
3.8. У разі відкриття нової автостанції розмір
автостанційного збору встановлюється на рівні середнього значення
автостанційних зборів, які застосовуються на автостанціях такого
самого класу відповідного регіону.
IV. Розрахунок вартості обов'язкових послуг,
що надаються автостанцією перевізникові
4.1. Вартість обов'язкових послуг, що надаються автостанцією
перевізникові (далі - вартість послуг), визначається у відсотках
від загальної суми вартості за тарифом від реалізованих через каси
автостанцій власника квитків та вартості перевезення багажу на
автобуси відповідного перевізника (С).
4.2. Вартість обов'язкових послуг визначається за договором
перевізника з власником, але не може бути вищою від вартості,
розрахованої за цим Порядком.
4.3. Визначення вартості обов'язкових послуг передбачає
виконання таких розрахунків: 4.3.1. Розраховується загальна сума вартості за тарифом від
реалізованих через каси автостанцій квитків та вартості
перевезення багажу (С ) на плановий рік з врахуванням тенденцій за
П результатами діяльності за минулий звітний період та прогнозів на
плановий період щодо: запланованої кількості відправлень автобусів з автостанцій; можливої зміни кількості реалізованих квитків через каси
автостанцій на кожне відправлення; можливої зміни вартості проїзду, пов'язаної із зміною
кілометражу поїздки та зміною тарифів на автобусних маршрутах. 4.3.2. Із загальної суми доходів автостанцій за попередній
рік (Д ) визначається питома вага доходів, що припадає на послуги З перевізникам (П ):
2
Д
П
П = ---- · 100 (у відсотках). (9) 2 Д
З
4.3.3. Розраховується загальний розмір доходів на плановий
рік від послуг, наданих перевізникам (Д ):
П.П.
Д = Д · П . (10)
П.П. З.П. 2
4.3.4. Розраховується вартість послуг у цілому для
автостанцій даного власника:
Д
П.П.
М = ------ · 100 (у відсотках). (11) С
П
4.4. Власник зобов'язаний перераховувати перевізникові
сумарну вартість проїзду за реалізовані через каси автостанцій
квитки та вартість перевезення багажу (за вирахуванням плати за
обов'язкові послуги) у строк, передбачений договором між ними, але
не пізніше п'яти банківських днів з дня відправлення відповідного
рейсу.
4.5. У разі відкриття нової автостанції вартість обов'язкових
послуг встановлюється на рівні середньої вартості обов'язкових
послуг, які надаються на автостанціях такого самого класу
відповідного регіону.
V. Взаємодія власника та перевізника
5.1. Відносини власника та перевізника, що здійснює
перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального
користування, які проходять через автостанцію, згідно з пунктом
114 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту,
затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого
1997 року N 176 ( 176-97-п ), визначаються договором про надання
послуг автостанціями, примірна форма якого визначається
Мінінфраструктури України. { Пункт 5.1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
5.2. На обумовлений сторонами строк договором визначаються: перелік та обсяги обов'язкових та інших послуг, що надаються
автостанцією перевізникові; вартість обов'язкових послуг у відсотках від загальної суми
вартості проїзду від реалізованих через каси автостанцій квитків
та порядок проведення розрахунків; порядок та строки погодження додаткових рейсів; умови для відпочинку водіїв та відстою автобусів на території
автостанції; строки перерахування автостанцією коштів від продажу квитків
згідно з пунктом 4.4 розділу IV цього Порядку, розмір неустойки за
кожний день прострочення перерахунку; умови щоденного (міжзмінного) відпочинку водіїв (у разі
надання послуги); умови перевірки технічного стану автобусів (у разі надання
послуги); умови зберігання автобусів (у разі надання послуги).
5.3. Власник зобов'язаний укласти з перевізником договір про
надання послуг автостанції за наявності у перевізника договору про
організацію перевезень на автомобільних маршрутах загального
користування з Радою міністрів Автономної Республіки Крим,
обласною чи районною державною адміністрацією або дозволу
Державної служби України з безпеки на транспорті на перевезення
пасажирів на маршруті загального користування, розкладом руху
якого передбачено заїзд на автостанцію власника. { Пункт 5.3 розділу V в редакції Наказу Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
5.4. Строк, на який укладається договір про надання послуг
автостанціями, не може бути меншим, ніж строк обслуговування
перевізником маршруту (рейсу), визначений договором про
організацію перевезень з Радою міністрів Автономної Республіки
Крим, обласною чи районною державною адміністрацією чи дозволом
Укртрансбезпеки на перевезення пасажирів на маршруті загального
користування. { Пункт 5.4 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
5.5. Спори, що виникають між власником та перевізником,
вирішуються в установленому законодавством порядку.
VI. Взаємодія власника з Укртрансбезпекою, Радою
міністрів Автономної Республіки Крим, обласними та
районними державними адміністраціями
{ Назва розділу VI в редакції Наказу Міністерства інфраструктури
N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
6.1. Відносини власника з Укртрансбезпекою, Радою міністрів
Автономної Республіки Крим, обласною чи районною державною
адміністрацією відповідно до пункту 113 Правил надання послуг
пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою
Кабінету Міністрів України від 18.02.97 N 176 ( 176-97-п ),
регулюються договором, примірна форма якого визначається
Мінінфраструктури України. { Пункт 6.1 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
6.2. У договорі мають регулюватись лише відносини, що
стосуються порядку організації обслуговування пасажирів та
автомобільних перевізників на відповідних автобусних маршрутах.
6.3. Власник зобов'язаний протягом десяти робочих днів з
дати отримання свідоцтва про атестацію автостанції звернутися
стосовно укладення договору до Ради міністрів Автономної
Республіки Крим, обласної чи районної державної адміністрації щодо
обслуговування пасажирів та перевізників на внутрішньообласних
маршрутах або до Укртрансбезпеки щодо обслуговування пасажирів
та перевізників на міжобласних та міжнародних маршрутах. { Пункт 6.3 розділу VI в редакції Наказу Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
6.4. У договорі визначаються взаємні зобов'язання сторін та
їх відповідальність за невиконання цих зобов'язань.
6.5. Договір між власником та Укртрансбезпекою або між
власником та Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною
чи районною державною адміністрацією укладається на строк дії
свідоцтва про атестацію. { Пункт 6.5 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
6.6. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні чи
районні державні адміністрації та Укртрансбезпека затверджують
(погоджують) розклади руху з урахуванням наявності в населеному
пункті автостанцій, атестованих згідно з цим Порядком. { Пункт 6.6 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
6.7. У разі невиконання сторонами своїх зобов'язань стосовно
дотримання договірних умов договір між власником та
Укртрансбезпекою або власником та Радою міністрів Автономної
Республіки Крим, обласною чи районною державною адміністрацією
може бути розірвано в порядку, установленому законодавством. До розірвання договору з власником Укртрансбезпека або Рада
міністрів Автономної Республіки Крим, обласна чи районна державна
адміністрація повинні забезпечити обслуговування пасажирів
відповідних рейсів на інших автостанціях. { Пункт 6.7 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
VII. Закриття автостанцій
7.1. Закриття автостанції здійснюється з ініціативи власника
за умови інформування про це Ради міністрів Автономної Республіки
Крим, обласної чи районної державної адміністрації та
Укртрансбезпеки не пізніше ніж за два місяці до закриття
автостанції. Автостанція закривається після виведення з неї всіх
автобусних маршрутів. { Пункт 7.1 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
7.2. Після отримання інформації від власника про закриття
автостанції Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна чи
районна державна адміністрація та Укртрансбезпека забезпечують
внесення необхідних змін до розкладів руху автобусів відповідного
сполучення та інформування населення про закриття автостанції. { Пункт 7.2 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
{ Пункт 7.3 розділу VII виключено на підставі Наказу
Міністерства інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
{ Порядок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
транспорту та зв'язку N 867 ( z1239-10 ) від 01.12.2010 }
Голова Державної адміністрації
автомобільного транспорту С.Доброход

Додаток 1
до Порядку регулювання
діяльності автостанцій

ВИМОГИ
до автостанцій

------------------------------------------------------------------ | N | Показники | Клас | |з/п| | автостанції | | | |--------------| | | |I |II|III|IV|V| |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | 1 | 2 |3 |4 | 5 |6 |7| |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | 1 |Кількість квиткових кас, од. (не менше) |4 |3 | 2 |1 |1| |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | 2 |Наявність автостанційної комп'ютерної |+ |+ | - |- |-| | |системи, яка забезпечує за допомогою мережі | | | | | | | |Інтернет можливість оперативно | | | | | | | |ознайомлюватись з інформацією щодо проданих | | | | | | | |квитків, вільних місць | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | 3 |Камери схову ручної поклажі, багажу (секції),|6 |4 | 2 |1 |-| | |од. (не менше) | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | 4 |Наявність приміщень для пасажирів з дітьми |+ |+ | - |- |-| | |(кімната матері і дитини) | | | | | | |---+------------------------------------------------------------| | 5 | Загальна кількість платформ для прибуття, відправлення | | | автобусів (посадки та висадки пасажирів), од. (не менше): | | |------------------------------------------------------------| | |Загальна кількість |8 |6 | 4 |2 |1| | |---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | |Критих |8 |6 | - |- |-| |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | 6 |Наявність кімнат для тривалого відпочинку |+ |+ | - |- |-| | |водіїв | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | 7 |Майданчик для відстою автобусів, місць (не |12|5 | 3 |- |-| | |менше) | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | 8 |Наявність квиткових кас, пристосованих для |+ |+ | + |+ |+| | |користування особами з обмеженими фізичними | | | | | | | |можливостями | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| | 9 |Наявність громадських вбиралень |+ |+ | + |+ |+| |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| |10 |Наявність громадських вбиралень, |+ |+ | + |+ |+| | |пристосованих для осіб з обмеженими | | | | | | | |фізичними можливостями | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| |11 |Наявність підготовлених працівників для |+ |+ | + |+ |+| | |надання допомоги особам з обмеженими | | | | | | | |фізичними можливостями | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| |12 |Наявність довідкової служби з можливістю |+ |+ | + |+ |-| | |цілодобового обміну інформацією з | | | | | | | |перевізниками та організатором за допомогою | | | | | | | |сучасних засобів зв'язку (мережа Інтернет, | | | | | | | |факс). (Довідкова служба може обслуговувати | | | | | | | |декілька автостанцій відповідного власника) | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| |13 |Можливість використання засобів |+ |+ | - |- |-| | |безготівкового розрахунку та наявність | | | | | | | |засобів оформлення квитків без участі касира | | | | | | | |(наявність платіжного термінала) | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| |14 |Наявність пункту надання невідкладної |+ |+ | - |- |-| | |медичної допомоги | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| |15 |Наявність обов'язкової візуальної інформації,|+ |+ | + |+ |+| | |системи інформування водіїв про умови | | | | | | | |дорожнього руху | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| |16 |Надання інформації через систему гучного |+ |+ | + |- |-| | |мовлення | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| |17 |Мінімальна кількість облаштованих місць для |30|20| 15|5 |3| | |сидіння пасажирів з метою очікування поїздки | | | | | | |---+---------------------------------------------+--+--+---+--+-| |18 |Наявність технічного обладнання, конструкцій |+ |+ | + |+ |+| | |та засобів для забезпечення вільного доступу | | | | | | | |осіб з обмеженими фізичними можливостями | | | | | | ------------------------------------------------------------------
Примітка. Знак "-" означає, що цей параметр для відповідного
класу не нормується, знак "+" означає обов'язкову відповідність
даному параметру.
{ Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
Додаток 2
до Порядку регулювання
діяльності автостанцій

СВІДОЦТВО
про атестацію автостанції

Занесено до переліку
атестованих автостанцій
за N ______

Автостанція ________________________________________________,
(найменування та місцезнаходження автостанції)
що належить ____________________________________________________,
(найменування (прізвище, ініціали) місцезнаходження
(місце проживання) власника)
відповідає ___________________________________________ класу.
(словами)
Свідоцтво надано на підставі ____________________________________
(дата та номер реєстрації протоколу обстеження автостанції)
Строк дії з ______________________ до __________________
Голова
Державної служби України
з безпеки на
транспорті __________ ______________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
М.П.
"__"____________ 20__ року

Додаток 3
до Порядку регулювання
діяльності автостанцій
Голові Державної служби
України з безпеки на
транспорті ____________________________

ЗАЯВА

_________________________________________________________________ _________________________________________________________________
(найменування (прізвище, ініціали) власника,
його місцезнаходження (місце проживання))
просить провести атестацію автостанції _________________________ _________________________________________________________________
(найменування, місцезнаходження автостанції)
Додаток: копія паспорта автостанції на _____ аркушах
"___"___________ 20__ року __________ ______________________
(підпис (ініціали та прізвище)
власника
автостанції) М.П.

Додаток 4
до Порядку регулювання
діяльності автостанцій

ПРОТОКОЛ
обстеження автостанції

Дата проведення обстеження
"___"____________20__ року

Автостанція _____________________________________________________
(найменування, місцезнаходження автостанції) ________________________________________________________________,
що належить _____________________________________________________
(найменування (прізвище, ініціали) власника,
його місцезнаходження (місце проживання)) ________________________________________________________________,
обстежена _______________________________________________________ _________________________________________________________________
(посада, прізвище, ініціали) _________________________________________________________________
(посада, прізвище, ініціали)
Підстава для проведення обстеження: заява власника автостанції від _______________.
За результатами обстеженняи автостанції, проведеного з метою
її атестації, встановлено:
------------------------------------------------------------------ | N | Показники |Кількість| |з/п| |(словами)| |---+--------------------------------------------------+---------| | 1 | 2 | 3 | |---+--------------------------------------------------+---------| | 1 |Кількість квиткових кас, од. | | |---+--------------------------------------------------+---------| | 2 |Наявність автостанційної комп'ютерної системи, яка| | | |забезпечує за допомогою мережі Інтернет можливість| | | |оперативно ознайомлюватись з інформацією щодо | | | |проданих квитків, вільних місць | | |---+--------------------------------------------------+---------| | 3 |Камери схову ручної поклажі, багажу (секції), од. | | |---+--------------------------------------------------+---------| | 4 |Наявність приміщень для пасажирів з дітьми | | | |(кімната матері і дитини) | | |---+--------------------------------------------------+---------| | 5 |Загальна кількість платформ для прибуття, | | | |відправлення автобусів (посадки та висадки | | | |пасажирів), од. | | |---+--------------------------------------------------+---------| | 6 |Кількість критих платформ для прибуття, | | | |відправлення автобусів (посадки та висадки | | | |пасажирів), од. | | |---+--------------------------------------------------+---------| | 7 |Наявність кімнат для тривалого відпочинку водіїв | | |---+--------------------------------------------------+---------| | 8 |Майданчик для відстою автобусів, місць | | |---+--------------------------------------------------+---------| | 9 |Наявність квиткових кас, пристосованих для | | | |користування особами з обмеженими фізичними | | | |можливостями | | |---+--------------------------------------------------+---------| |10 |Наявність громадських вбиралень | | |---+--------------------------------------------------+---------| |11 |Наявність громадських вбиралень, пристосованих для| | | |осіб з обмеженими фізичними можливостями | | |---+--------------------------------------------------+---------| |12 |Наявність підготовлених працівників для надання | | | |допомоги особам з обмеженими фізичними | | | |можливостями | | |---+--------------------------------------------------+---------| |13 |Наявність довідкової служби з можливістю | | | |цілодобового обміну інформацією з перевізниками та| | | |організатором за допомогою сучасних засобів | | | |зв'язку (мережа Інтернет, факс). (Довідкова служба| | | |може обслуговувати декілька автостанцій | | | |відповідного власника) | | |---+--------------------------------------------------+---------| |14 |Можливість використання засобів безготівкового | | | |розрахунку та наявність засобів оформлення квитків| | | |без участі касира (наявність платіжного термінала)| | |---+--------------------------------------------------+---------| |15 |Наявність пункту надання невідкладної медичної | | | |допомоги | | |---+--------------------------------------------------+---------| |16 |Наявність обов'язкової візуальної інформації, | | | |системи інформування водіїв про умови дорожнього | | | |руху | | |---+--------------------------------------------------+---------| |17 |Надання інформації через систему гучного мовлення | | |---+--------------------------------------------------+---------| |18 |Кількість облаштованих місць для сидіння пасажирів| | | |з метою очікування поїздки | | |---+--------------------------------------------------+---------| |19 |Наявність технічного обладнання, конструкцій та | | | |засобів для забезпечення вільного доступу осіб з | | | |обмеженими фізичними можливостями | | ------------------------------------------------------------------
Обстеження провели: ________________ ____________ ______________________
(посада) (підпис) (прізвище, ініціали) ________________ ____________ ______________________
(посада) (підпис) (прізвище, ініціали)
М.П. "___" ____________20__ року

Зареєстровано в Державній службі
України з безпеки на транспорті
"___"__________ 20___ року за N _______
{ Додаток 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
інфраструктури N 923 ( z2051-13 ) від 15.11.2013 }
Додаток 5
до Порядку регулювання
діяльності автостанцій

КОЕФІЦІЄНТИ
залежності вартості послуг для пасажирів
на автостанціях різних класів

------------------------------------------------------------------ | Клас | I | II | III | IV | V | | автостанції | | | | | | |-------------------+--------+--------+--------+--------+--------| | Коефіцієнт (К) | 1,2 | 1,1 | 1,0 | 0,9 | 0,8 | ------------------------------------------------------------------



вгору