Документ 1184-VII, перша редакція — Прийняття від 08.04.2014
( Увага! Це не поточна редакція документу. Перейти до поточної? )

абзац третій викласти в такій редакції:

"Другий примірник уточненого списку виборців зберігається в органі ведення Державного реєстру виборців";

частину п’яту виключити;

24) у статті 33:

в абзаці першому частини першої слова та цифри "рішень дільничної виборчої комісії за результатами розгляду заяв виборців, поданих у порядку, передбаченому статтею 31 цього Закону" замінити словами та цифрами "щодо усунення кратного включення виборця у списку виборців на цій виборчій дільниці. Такі зміни можуть бути внесені до 18 години останньої суботи перед днем голосування";

частини другу і третю викласти в такій редакції:

"2. У день голосування зміни до уточненого списку виборців не вносяться.

У день, що передує дню голосування, після внесення змін та уточнень до уточненого списку виборців на підставі рішень судів, повідомлень органу ведення Державного реєстру виборців список виборців закривається шляхом закреслення незаповнених граф списку виборців для внесення прізвищ виборців таким чином, щоб унеможливити внесення до списку додаткових виборців, підписується головою (головуючим на засіданні) і секретарем (секретарем засідання) дільничної виборчої комісії та скріплюється печаткою дільничної виборчої комісії.

3. При включенні виборця до списку виборців на виборчій дільниці у порядку внесення змін до уточненого списку виборців відомості про нього, передбачені формою списку виборців, вносяться у кінці списку виборців. При цьому у графі "Примітки" зазначаються дата і номер рішення суду";

у частині четвертій слова "чи рішення виборчої комісії" виключити;

частину п’яту викласти в такій редакції:

"5. У разі виявлення кратного включення виборця до уточнених списків виборців у зв’язку з надходженням повідомлення дільничної виборчої комісії про включення виборця до списку виборців на іншій виборчій дільниці орган ведення Державного реєстру виборців, який отримав таке повідомлення, невідкладно повідомляє про це відповідну дільничну виборчу комісію, яка зобов’язана виключити такого виборця зі списку виборців на цій дільниці";

25) у статті 34:

в частині першій слова "стаціонарних лікувальних закладах" замінити словами "стаціонарних закладах охорони здоров’я", а слова "стаціонарних лікувальних закладів" - словами "стаціонарних закладів охорони здоров’я";

частину третю доповнити абзацом другим такого змісту:

"Особа, включена до списку виборців на спеціальній виборчій дільниці, утвореній у стаціонарному закладі охорони здоров’я, невідкладно повідомляється про це дільничною виборчою комісією у письмовій формі";

у частинах одинадцятій та дванадцятій слова "стаціонарного лікувального закладу" замінити словами "стаціонарного закладу охорони здоров’я";

частину п’ятнадцяту виключити;

частину сімнадцяту викласти в такій редакції:

"17. У разі якщо місцеві вибори проводяться одночасно з виборами Президента України, народних депутатів України, всеукраїнським референдумом, списки виборців для проведення місцевих виборів на спеціальних виборчих дільницях складаються лише у стаціонарних закладах охорони здоров’я";

26) у статті 35:

частину першу викласти в такій редакції:

"1. Висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за 34 дні до дня місцевих виборів";

у частині другій:

в абзаці першому слова "у відповідних багатомандатних, одномандатних мажоритарних виборчих округах через місцеві організації партій у порядку, передбаченому цим Законом" замінити словами "у відповідних багатомандатних виборчих округах через місцеві організації партій, в одномандатних мажоритарних виборчих округах через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Законом";

в абзаці третьому слова "селищного голови" замінити словами "селищного, міського голови";

абзац четвертий виключити;

частину шосту доповнити словами "або шляхом самовисування";

27) у частині першій статті 37:

пункт 2 викласти в такій редакції:

"2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу";

доповнити пунктом 9 такого змісту:

"9) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 42-1 цього Закону";

28) у статті 38:

у частині першій:

в абзаці першому слова та цифру "пред’явлення ним документа, передбаченого частиною другою статті 3 цього Закону, та отримання комісією" замінити словами "подання до комісії";

пункт 2 викласти в такій редакції:

"2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу";

доповнити пунктом 8 такого змісту:

"8) документа про внесення грошової застави (у випадках, передбачених статтею 42-1 цього Закону)";

доповнити абзацом такого змісту:

"До зазначених у цій частині документів додається копія документа, передбаченого частиною другою статті 3 цього Закону, кандидата у депутати, висунутого відповідною місцевою організацією партії";

у частині третій слова "кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі по виборах депутатів сільської, селищної ради" замінити словами "кандидата в депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі", а цифри "5-7" - цифрами "5-8";

29) у статті 39:

у частині першій:

в абзаці першому слова та цифру "пред’явлення ним документа, передбаченого частиною другою статті 3 цього Закону, та отримання комісією" замінити словами "подання до комісії";

пункт 2 викласти в такій редакції:

"2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу";

доповнити пунктом 8 такого змісту:

"8) документа про внесення грошової застави (у випадках, передбачених статтею 42-1 цього Закону)";

доповнити абзацом такого змісту:

"До зазначених у цій частині документів додається копія документа, передбаченого частиною другою статті 3 цього Закону, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого відповідною місцевою організацією партії";

частину другу після слова "селищного" доповнити словом "міського", а цифри "5-7" замінити цифрами "5-8";

30) у статті 40:

у частині другій слова та цифри "починається за 32 дні і" виключити;

у частині четвертій слова "Представник місцевої організації партії подає" замінити словами "Представник місцевої організації партії, уповноважений на підставі довіреності від місцевої організації партії, подає";

у частині п’ятій слова "Представнику місцевої організації партії, який подав" замінити словами "Представнику місцевої організації партії, уповноваженому на підставі довіреності від місцевої організації партії, який подав";

частину восьму викласти в такій редакції:

"8. У разі якщо особа, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації іншої політичної партії та (або) висунута за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від місцевої організації іншої політичної партії, відповідна територіальна виборча комісія виключає таку особу з усіх виборчих списків, до яких вона була включена, скасовує її реєстрацію як кандидата в депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, про що повідомляє відповідні місцеві організації партій";

частину дванадцяту викласти в такій редакції:

"12. Помилки і неточності, виявлені в поданих кандидатами на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати";

31) у статті 41:

у частині другій:

в абзаці першому слова та цифри "в одномандатному виборчому окрузі починається за 32 дні і закінчується за 24 дні до дня виборів, а в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі починається за 29 днів і" замінити словами "в одномандатному виборчому окрузі, в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі";

після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:

"Подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, висунутих місцевими організаціями партій, в одномандатному виборчому окрузі, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі здійснюється представником місцевої організації партії, уповноваженим на це довіреністю від неї, а кандидатів, висунутих шляхом самовисування, - ними особисто".

У зв’язку з цим абзац другий вважати абзацом третім;

частини шосту та сьому викласти в такій редакції:

"6. Помилки і неточності, виявлені в поданих кандидатами на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

7. У разі якщо особа, висунута шляхом самовисування або висунута місцевою організацією партії за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом у депутати по одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому округу, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, висунута кандидатом у депутати по іншому одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому округу чи кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови з будь-яких місцевих виборів, відповідна територіальна виборча комісія скасовує реєстрацію такої особи як кандидата в депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, про що повідомляє цю особу та відповідні місцеві організації партій";

32) у статті 42:

у частині другій:

в абзаці першому слова та цифри "починається за 32 дні і" виключити;

після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:

"Подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутих місцевими організаціями партій, здійснюється представником місцевої організації партії, уповноваженим на це довіреністю від неї, а кандидатів, висунутих шляхом самовисування, - ними особисто".

У зв’язку з цим абзац другий вважати абзацом третім;

частину шосту викласти в такій редакції:

"6. Помилки і неточності, виявлені в поданих кандидатами на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови";

частину сьому виключити;

33) доповнити статтею 42-1 такого змісту:

"Стаття 42-1. Грошова застава

1. Грошова застава вноситься місцевою організацією партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, кандидата в депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидата на посаду міського голови, а також особою, яка висувається кандидатом у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі чи кандидатом на посаду міського голови шляхом самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів територіальній виборчій комісії для реєстрації кандидатів у безготівковому порядку на спеціальний рахунок відповідної територіальної виборчої комісії у розмірі, що є пропорційним до кількості виборців відповідних області, району, міста, району в місті та визначається:

для кандидатів на посаду міського голови - з розрахунку 2 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100 тисяч виборців відповідного одномандатного виборчого округу;

для кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутих по багатомандатному виборчому округу, - з розрахунку 2 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100 тисяч виборців відповідного багатомандатного виборчого округу;

для кандидатів у депутати обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутих по одномандатному мажоритарному виборчому округу, - з розрахунку 0,2 розміру місячної мінімальної заробітної плати на кожні 10 тисяч виборців від кількості виборців, що встановлюється як частка від ділення кількості виборців відповідних області, району, міста, району в місті на кількість одномандатних мажоритарних округів, утворених у відповідних області, районі, місті, районі в місті.

2. Центральна виборча комісія на підставі відомостей Державного реєстру виборців визначає розмір грошової застави для кожного багатомандатного, одномандатного мажоритарного, одномандатного виборчого округу після початку виборчого процесу чергових, позачергових або перших виборів, але не пізніш як за 37 днів до дня виборів, невідкладно оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті та інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії.

3. Територіальна виборча комісія протягом чотирьох днів з дня сформування її нового складу, але не пізніш як за 35 дні до дня виборів, оприлюднює відомості про розмір грошової застави та спеціальний рахунок, на який вона вноситься, в місцевих друкованих засобах масової інформації, а також невідкладно після відкриття спеціального рахунку передає відомості про нього Центральній виборчій комісії для розміщення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії. Розмір грошової застави на повторних та проміжних виборах дорівнює її розміру, визначеному на останніх чергових або позачергових виборах.

4. Грошова застава повертається відповідному суб’єкту внесення у випадку, якщо за результатами місцевих виборів кандидат визнаний обраним в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, визнаний обраним міським головою або місцева організація партії, що висунула список кандидатів у депутати, отримала право на участь у розподілі депутатських мандатів. В інших випадках грошова застава не повертається і перераховується територіальною виборчою комісією відповідно до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевого бюджету.

5. Порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави встановлюється Центральною виборчою комісією разом із Міністерством фінансів України не пізніш як за 37 днів до дня виборів";

34) частину другу статті 43 викласти в такій редакції:

"2. Після реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови інформація з поданої ним декларації, за винятком інформації, що є конфіденційною, опубліковується в місцевих друкованих засобах масової інформації або оприлюднюється в інший спосіб";

35) у статті 44:

у пункті 2 частини першої слова та цифри "відомостей у документах, зазначених відповідно у статтях 37-39 цього Закону, або невідповідного оформлення таких" виключити;

частину другу викласти в такій редакції:

"2. Рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення видається особі, яка відповідно до частини четвертої статті 40, частини другої статті 41, частини другої статті 42 подавала документи для реєстрації кандидата (кандидатів) в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або кандидату особисто у строки, визначені частиною дев’ятою статті 40, частиною четвертою статті 41, частиною четвертою статті 42 цього Закону";

36) у статті 45:

у частині першій:

у пунктах 1 і 2 слово "п’ять" замінити словом "одинадцять";

пункт 7 виключити;

у частині другій:

у пунктах 1 і 2 слова "два дні" замінити словами "одинадцять днів";

пункт 7 виключити;

у частині третій цифри та слова "22 години дня, що передує дню" замінити словами "ніж за десять днів до дня";

частину п’яту викласти в такій редакції:

"5. Територіальна виборча комісія видає особі, яка відповідно до частини четвертої статті 40, частини другої статті 41, частини другої статті 42 подавала документи для реєстрації кандидата (кандидатів) в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або кандидату особисто копію рішення про скасування реєстрації не пізніш як на другий день з дня його прийняття";

37) у статті 47:

частину першу викласти в такій редакції:

"1. Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Право вести передвиборну агітацію мають місцеві організації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, а також кандидати у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією для участі у місцевих виборах. Громадяни України мають право здійснювати передвиборну агітацію, вільно і всебічно обговорювати політичні, ділові, особисті якості та передвиборні програми кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, кандидатів у депутати";

частину четверту виключити;

частини п’яту і шосту викласти в такій редакції:

"5. Передвиборна агітація може проводитися у таких формах:

1) проведення зборів громадян, інших зустрічей з виборцями;

2) проведення мітингів, походів, демонстрацій, пікетів;

3) проведення публічних дебатів, дискусій, круглих столів, прес-конференцій стосовно положень передвиборних програм та політичної діяльності місцевих організацій партій - суб’єктів виборчого процесу чи політичної діяльності кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови;

4) оприлюднення в друкованих та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації політичної реклами, виступів, інтерв’ю, нарисів, відеофільмів, аудіо- та відеокліпів, інших публікацій та повідомлень;

5) розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації;

6) розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами;

7) проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів та телепередач чи інших публічних заходів за підтримки місцевої організації партії - суб’єкта виборчого процесу, кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, а також оприлюднення інформації про таку підтримку;

8) публічні заклики голосувати за або не голосувати за місцеву організацію партії - суб’єкта виборчого процесу, кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або публічні оцінки діяльності місцевої організації партії, кандидата;

9) встановлення агітаційних наметів;

10) в інших формах, що не суперечать Конституції України та законам України.

6. Передвиборна агітація здійснюється за рахунок і в межах коштів власних виборчих фондів кандидатів, місцевих організацій партій, які висунули кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі. Використання для передвиборної агітації коштів з інших джерел забороняється.

Підтримка місцевою організацією партії, яка висунула кандидатів на місцевих виборах, кандидатами від свого імені проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрацій фільмів, телепередач чи інших публічних заходів, а також проведення зазначених публічних заходів на підтримку місцевої організації партії, кандидата може здійснюватися лише у разі фінансування таких заходів із коштів власного виборчого фонду";

у частині сьомій слова "за рахунок і в межах коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України" та "виготовлення однакових за кількістю і якістю друкованих інформаційних матеріалів" виключити;

38) у статті 48:

частину другу виключити;

третє речення частини третьої виключити;

частину четверту доповнити реченням другим такого змісту: "При цьому забороняється встановлення різних умов договору оренди приміщень з метою проведення заходів передвиборної агітації для різних кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, місцевих організацій партій - суб’єктів виборчого процесу";

доповнити частиною шостою такого змісту:

"6. Місцева організація партії, кандидат у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови мають право встановлювати агітаційні намети для проведення агітації на свою підтримку, поширення друкованих та інших агітаційних матеріалів.

Встановлення агітаційних наметів для проведення заходів передвиборної агітації не є формою проведення мирних зібрань громадян відповідно до статті 39 Конституції України та не потребує повідомлення чи отримання будь-яких дозволів від органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування";

39) у статті 49:

у назві слова "інформаційних та" виключити;

частини першу - шосту виключити;

абзац другий частини сьомої викласти в такій редакції:

"До друкованих агітаційних матеріалів належать плакати, стенди, листівки, постери, інша друкована продукція з написами, що стосуються передвиборної агітації, а також матеріали, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами";

у частині восьмій слова "відомості про установу" замінити словами "відомості про замовника та установу";

частину дев’яту після слів "виборчих фондів" доповнити словами "а також з використанням обладнання, що їм належить";

у частині десятій слова "Друковані та інші агітаційні матеріали" замінити словами "Плакати, стенди, листівки та інші друковані агітаційні матеріали (крім матеріалів, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами)";

40) частину другу статті 50 виключити;

41) у статті 52:

частини першу - четверту виключити;

частину шосту викласти в такій редакції:

"6. Місцеві організації партій, кандидати у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи для проведення передвиборної агітації погоджують із відповідною телерадіоорганізацією режим передачі, що містить передвиборну агітацію (прямий ефір або аудіо-, відеозапис)";

доповнити частиною дев’ятою такого змісту:

"9. Замовниками політичної реклами під час виборчого процесу для показу телерадіоорганізаціями можуть бути тільки місцеві організації партій, які висунули кандидатів у багатомандатному виборчому окрузі, кандидати у депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови. Протягом демонстрації політичної реклами обов’язково демонструється повна назва (або прізвище, ім’я та по батькові) її замовника у формі текстового повідомлення, яке має займати не менше п’ятнадцяти відсотків площі екрану, бути виконане контрастним кольором до фону та бути сприйнятним для глядача";

42) у статті 53:

у частині першій:

пункт 1 викласти в такій редакції:

"1) особам, які не є громадянами України";

у пункті 4 слова "командирам військових частин та їх заступникам серед своїх підлеглих" замінити словом "військовослужбовцям";

у частині другій слова "у робочий час" виключити;

частину четверту доповнити абзацом другим такого змісту:

"Забороняється укладення з виборцями за рахунок коштів виборчого фонду оплатних договорів на проведення передвиборної агітації";

у частині п’ятій слова "політичної партії або її місцевої організації - суб’єкта виборчого процесу" замінити словами "політичну партію або її місцеву організацію - суб’єкта виборчого процесу";

у частині восьмій:

в абзаці першому слово "семи" замінити словами "останніх двох";

доповнити абзацом другим такого змісту:

"Засобам масової інформації, їх посадовим та службовим особам і творчим працівникам під час виборчого процесу у своїх матеріалах і передачах, не обумовлених угодами, укладеними відповідно до вимог цього Закону, забороняється агітувати голосувати за або не голосувати за кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови чи поширювати інформацію, яка має ознаки політичної реклами, безоплатно або яка оплачена з джерел, не передбачених цим Законом, а так само поширювати будь-яку інформацію з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного суб’єкта виборчого процесу. Авторам і ведучим телерадіопередач, які є кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови під час виборчого процесу також забороняється у своїх телерадіопередачах вести передвиборну агітацію";

частину десяту доповнити абзацом другим такого змісту:

"Усі матеріали передвиборної агітації повинні бути відокремленими від інших матеріалів і означені як такі";

у частині одинадцятій:

пункт 1 доповнити словами "чи розміщувати політичну рекламу в одному блоці з комерційною чи соціальною рекламою";

пункт 5 викласти в такій редакції:

"5) розміщувати друковані передвиборні агітаційні матеріали, політичну рекламу та повідомлення про перебіг виборчого процесу на пам’ятках архітектури, на об’єктах культурної спадщини, на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форми власності, а також у місцях, де вони перешкоджають безпеці дорожнього руху";

доповнити пунктами 6 та 7 такого змісту:

"6) розміщувати носії політичної реклами на зовнішній поверхні та всередині транспортних засобів громадського користування, у тому числі таксі, у приміщеннях та на будівлях станцій метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів;

7) розповсюджувати матеріали передвиборної агітації, у тому числі політичної реклами, через телерадіотрансляційні або інші інформаційні мережі сповіщання пасажирів та інформаційні табло у приміщеннях станцій та вагонах метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, у транспортних засобах громадського користування";

доповнити частинами чотирнадцятою - шістнадцятою такого змісту:

"14. З часу припинення передвиборної агітації відповідно до цього Закону забороняються проведення агітаційних заходів, розповсюдження передвиборних агітаційних матеріалів у засобах масової інформації, демонстрація агітаційних фільмів чи кліпів, розповсюдження виборчих листівок, плакатів, інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації, публічні заклики голосувати за чи не голосувати за кандидатів на відповідних місцевих виборах або публічна оцінка діяльності цих кандидатів.

15. Перешкоджання здійсненню права на проведення передвиборної агітації, а також порушення встановленого цим Законом порядку проведення такої агітації тягнуть за собою відповідальність, встановлену законами України.

16. У разі надходження до виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки кримінального чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно звертається до відповідних правоохоронних органів щодо перевірки зазначеного повідомлення та реагування відповідно до законів України";

43) у статті 54:

в абзаці першому частин третьої і сьомої слова "на відповідних місцевих виборах" виключити;

у частині п’ятнадцятій:

пункти 2 і 3 викласти в такій редакції:

"2) ознайомлюватися із змістом та отримувати копії протоколів засідань територіальної виборчої комісії, її рішень, документів, на підставі яких приймалися рішення;

3) невідкладно ознайомлюватися з протоколами, телефонограмами, факсами та іншими офіційними повідомленнями, у тому числі електронними, що надходять до територіальної виборчої комісії від відповідних дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів на виборчій дільниці";

доповнити пунктом 4-2 такого змісту:

"4-2) отримувати у відповідній територіальній виборчій комісії інформацію про подання або неподання до територіальної виборчої комісії примірників друкованих матеріалів передвиборної агітації та ознайомлюватися з ними";

у частині шістнадцятій:

пункт 3 викласти в такій редакції:

"3) може брати участь з правом дорадчого голосу у засіданнях територіальних та дільничних виборчих комісій на території відповідного виборчого округу";

доповнити пунктом 3-1 такого змісту:

"3-1) має право отримувати у відповідній територіальній виборчій комісії інформацію про подання або неподання до територіальної виборчої комісії примірників друкованих матеріалів передвиборної агітації та ознайомлюватися з ними";

частину сімнадцяту виключити;

44) у статті 56:

в абзаці першому частини другої слова "на відповідних місцевих виборах" виключити;

у частині одинадцятій:

пункт 1 викласти в такій редакції:

"1) бути присутньою на засіданнях територіальних та дільничних виборчих комісій і брати в них участь з правом дорадчого голосу";

пункт 5 виключити;

доповнити пунктами 9-1 та 9-2 такого змісту:

"9-1) отримувати у відповідній територіальній виборчій комісії інформацію про подання або неподання до територіальної виборчої комісії примірників друкованих матеріалів передвиборної агітації та ознайомлюватися з ними;

9-2) має права офіційного спостерігача від суб’єкта виборчого процесу, передбачені цим Законом";

45) у частині першій статті 57:

абзац перший доповнити словами "від громадських організацій";

в абзаці другому слова "від всеукраїнських громадських організацій" виключити, а слово "що" замінити словом "які";

46) у статті 58:

у частині першій слова "на відповідних місцевих виборах" виключити;

частину сьому викласти в такій редакції:

"7. Офіційний спостерігач від місцевої організації партії, кандидата у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови може:

1) бути присутнім на зустрічах кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, на передвиборних зборах, мітингах, засіданнях виборчих комісій;

2) ознайомлюватися з матеріалами передвиборної агітації;

3) перебувати на виборчих дільницях під час голосування, спостерігати з будь-якої відстані за діями членів виборчої комісії, у тому числі під час видачі виборчих бюлетенів виборцям і підрахунку голосів, не заважаючи членам виборчої комісії фізично;

4) робити фото- та кінозйомки, аудіо- та відеозаписи, не порушуючи при цьому таємниці голосування;

5) бути присутнім при видачі виборчих бюлетенів членам дільничної виборчої комісії, у тому числі для організації голосування виборців за місцем перебування та при проведенні такого голосування;

6) бути присутнім з дотриманням вимог цього Закону на засіданнях дільничних та територіальних виборчих комісій, у тому числі під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та встановленні підсумків голосування;

7) звертатися до відповідної виборчої комісії чи до суду щодо усунення порушень цього Закону в разі їх виявлення;

8) складати акт про виявлення порушення цього Закону, що підписується ним та не менш як двома виборцями, які засвідчують факт цього порушення, із зазначенням їх прізвищ, імен, по батькові (за наявності), місця проживання та адреси житла, та подавати його до відповідної виборчої комісії чи до суду;

9) вживати необхідних заходів у межах закону щодо припинення протиправних дій під час голосування та підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці;

10) отримувати копії протоколів про передачу виборчих бюлетенів, про підрахунок голосів виборців і встановлення підсумків голосування та інших документів у випадках, передбачених цим Законом;

11) реалізовувати інші права, передбачені цим Законом для офіційних спостерігачів";

47) доповнити статтею 58-1 такого змісту:

"Стаття 58-1. Офіційні спостерігачі від громадських організацій

1. Громадська організація, до статутної діяльності якої належать питання виборчого процесу та спостереження за ним, зареєстрована у встановленому законом порядку, не пізніш як за сорок днів до дня голосування може звернутися до Центральної виборчої комісії з клопотанням про дозвіл мати офіційних спостерігачів на місцевих виборах. До клопотання, підписаного керівником громадської організації та засвідченого печаткою організації, додаються копія статуту громадської організації, засвідчена в нотаріальному порядку, а також копія свідоцтва про державну реєстрацію громадської організації, засвідчена в нотаріальному порядку, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу.

2. Центральна виборча комісія не пізніш як на п’ятий день з дня отримання клопотання приймає рішення про надання дозволу громадській організації мати офіційних спостерігачів або про відмову в наданні такого дозволу, про що повідомляє громадську організацію наступного дня після дня прийняття відповідного рішення. Підставою для відмови може бути лише порушення громадською організацією вимог, встановлених частиною першою цієї статті. Копія рішення про надання дозволу громадській організації мати офіційних спостерігачів або про відмову в наданні такого дозволу видається представнику громадської організації не пізніш як наступного дня після дня прийняття такого рішення. Громадська організація має право оскаржити до суду рішення про відмову в наданні їй дозволу мати офіційних спостерігачів.

3. Центральна виборча комісія не пізніш як за тридцять днів до дня голосування офіційно публікує у газетах "Голос України" та "Урядовий кур’єр" перелік громадських організацій, яким надано дозвіл мати офіційних спостерігачів на місцевих виборах.

4. Офіційним спостерігачем від громадської організації може бути громадянин України, який має право голосу. Не може бути офіційним спостерігачем від громадської організації член виборчої комісії, посадова особа органів виконавчої влади або суду, правоохоронних органів, органів влади Автономної Республіки Крим чи органів місцевого самоврядування, військовослужбовець чи особа, яка проходить альтернативну (невійськову службу).

5. Офіційний спостерігач реєструється відповідною територіальною виборчою комісією за поданням керівника громадської організації. У поданні про реєстрацію офіційного спостерігача зазначаються його прізвище, власне ім’я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), громадянство, день, місяць і рік народження, місце роботи (заняття), займана посада, адреса місця проживання, за наявності - номер контактного телефону. До подання додається заява про згоду цієї особи бути офіційним спостерігачем від відповідної громадської організації, а також копія рішення Центральної виборчої комісії про дозвіл мати офіційних спостерігачів на місцевих виборах.

6. Подання про реєстрацію офіційного спостерігача від громадської організації за підписом керівника організації, що засвідчується печаткою громадської організації, вноситься до відповідної територіальної виборчої комісії не пізніш як за п’ять днів до дня виборів. Рішення про реєстрацію офіційного спостерігача або про відмову в реєстрації приймається відповідною територіальною виборчою комісією у триденний строк з дня внесення документів, зазначених у частині п’ятій цієї статті.

7. Підставою для відмови у реєстрації офіційного спостерігача може бути недотримання вимог частин першої, четвертої - шостої цієї статті.

8. Відповідна територіальна виборча комісія видає офіційним спостерігачам посвідчення за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

9. Офіційний спостерігач від громадської організації має право:

1) бути присутнім на зустрічах кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, на передвиборних зборах, мітингах, засіданнях виборчих комісій;

2) ознайомлюватися з матеріалами передвиборної агітації;

3) перебувати на виборчих дільницях під час голосування, спостерігати з будь-якої відстані за діями членів виборчої комісії, у тому числі під час видачі виборчих бюлетенів виборцям і підрахунку голосів, не заважаючи членам виборчої комісії фізично;

4) робити фото- та кінозйомки, аудіо- та відеозаписи, не порушуючи при цьому таємниці голосування;

5) бути присутнім при видачі виборчих бюлетенів членам дільничної виборчої комісії, у тому числі для організації голосування виборців за місцем перебування та при проведенні такого голосування;

6) бути присутнім з дотриманням вимог цього Закону на засіданнях дільничних та територіальних виборчих комісій, у тому числі під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та встановленні підсумків голосування;

7) звертатися до відповідної виборчої комісії чи до суду щодо усунення порушень цього Закону в разі їх виявлення;

8) складати акт про виявлення порушення цього Закону, що підписується ним та не менш як двома виборцями, які засвідчують факт цього порушення, із зазначенням їх прізвищ, імен, по батькові (за наявності), місця проживання та адреси житла, та подавати його до відповідної виборчої комісії чи до суду;

9) вживати необхідних заходів у межах закону щодо припинення протиправних дій під час голосування та підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці;

10) отримувати копії протоколів про передачу виборчих бюлетенів, про підрахунок голосів виборців і встановлення підсумків голосування та інших документів у випадках, передбачених цим Законом;

11) після проведення виборів публічно висловлювати свої пропозиції щодо організації проведення місцевих виборів та вдосконалення законодавства України, у тому числі з урахуванням міжнародного досвіду, проводити прес-конференції з додержанням вимог законодавства України;

12) реалізовувати інші права, передбачені цим Законом для офіційних спостерігачів.

10. Офіційний спостерігач від громадської організації не має права:

1) втручатися в роботу виборчої комісії, чинити дії, що порушують хід виборчого процесу або заважають членам виборчої комісії здійснювати свої повноваження;

2) заповнювати замість виборця (у тому числі на його прохання) виборчий бюлетень;

3) бути присутнім при заповненні виборцем виборчого бюлетеня у кабіні для таємного голосування.

11. У разі порушення офіційним спостерігачем вимог частини десятої цієї статті виборча комісія може позбавити його права бути присутнім у приміщенні виборчої дільниці під час голосування та на засіданнях територіальної, дільничної виборчої комісії.

12. Громадська організація має право відкликати свого офіційного спостерігача, звернувшись до відповідної територіальної виборчої комісії з письмовою заявою про припинення його повноважень, і подати документи для реєстрації іншої особи в порядку, встановленому цим Законом.

13. Офіційний спостерігач від громадської організації має право у будь-який час звернутися до територіальної виборчої комісії із заявою про складення своїх повноважень. На підставі такої заяви територіальною виборчою комісією приймається рішення про скасування реєстрації офіційного спостерігача";

48) у статті 59:

назву та частину першу викласти в такій редакції:

"Стаття 59. Офіційні спостерігачі від іноземних держав та міжнародних організацій

1. Офіційні спостерігачі від іноземних держав та міжнародних організацій реєструються Центральною виборчою комісією. Порядок реєстрації офіційних спостерігачів від іноземних держав та міжнародних організацій визначається Центральною виборчою комісією.

Пропозиції щодо реєстрації офіційних спостерігачів від іноземних держав та міжнародних організацій подаються іноземними державами, міжнародними організаціями безпосередньо або через Міністерство закордонних справ України до Центральної виборчої комісії в установленому нею порядку не пізніш як за десять днів до дня виборів";

частину шосту доповнити пунктом 4-1 такого змісту:

"4-1) отримувати копії протоколів про передачу виборчих бюлетенів, про підрахунок голосів виборців і встановлення підсумків голосування та інших документів у випадках, передбачених цим Законом";

абзац перший частини дев’ятої доповнити словами "або за власні кошти цих спостерігачів";

у тексті статті слова "всеукраїнських громадських організацій" у всіх відмінках та числах виключити;

49) частину першу статті 60 доповнити новим абзацом першим такого змісту:

"Бюджетні витрати на підготовку і проведення місцевих виборів здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на здійснення Центральною виборчою комісією керівництва та управління у сфері проведення виборів та референдумів, коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, коштів відповідних місцевих бюджетів (далі - кошти бюджету, що виділені на підготовку і проведення місцевих виборів)".

У зв’язку з цим абзаци перший і другий вважати відповідно абзацами другим і третім;

50) у частині восьмій статті 61 слова "Державного бюджету України" виключити;

51) у статті 62:

у частині першій слова і цифри "не пізніш як за 18 днів до дня місцевих виборів" виключити;

перше речення частини третьої викласти в такій редакції:

"3. Рахунок виборчого фонду відкривається в установі банку за вибором місцевої організації партії, кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови";

частину восьму викласти в такій редакції:

"8. Використання коштів з рахунку виборчого фонду припиняється о 18 годині останньої п’ятниці перед днем виборів. До цього строку рахунок не може бути закрито, а витрачання коштів з нього припинено чи обмежено інакше як на підставі рішення суду";

доповнити частиною десятою такого змісту:

"10. Арешт коштів та зупинення операцій по рахунках виборчого фонду, закриття таких рахунків раніше ніж у строк, встановлений цією статтею, не допускаються";

52) статтю 63 доповнити частинами п’ятою і шостою такого змісту:

"5. Аналіз фінансових звітів здійснює територіальна виборча комісія. У разі виявлення в ході аналізу фінансових звітів ознак порушення вимог цього Закону територіальна виборча комісія повідомляє відповідні правоохоронні органи для перевірки і реагування відповідно до закону.

6. Форми фінансових звітів, передбачених цією статтею, встановлюються Центральною виборчою комісією не пізніш як за 40 днів до дня голосування";

53) у статті 64:

абзац третій частини першої викласти в такій редакції:



вгору